Current and Recent Projects

  1. Resch. K. & Schrittesser, I. 2020 – 2022. Students as Digital Civic Engagers Student (Erasmus+/KA203). The project is a strategic partnership in the field of higher Education. Its overall aim is to empower students and young people to become confident civic engagers by significantly improving the access to and quality of civic engagement/innovation education available to them through HEIs, Colleges, Schools and Youth work organizations
  2. Schrittesser, I. & Resch, K. 2018 – 2021. European STEP (Student Engagement Project, Erasmus + / KA2). The project is a strategic partnership in the field of higher education. It is carried out by Animafac (a French student association), the University of Vienna, the University of Valladolid, the University of Cergy Pontoise, the University of Dublin City, the University of Warsaw and the European University Foundation  (EUF).
  3. Schrittesser, I. & Resch, K. 2018 – 2021. ENGAGE STUDENTS – Promoting social responsibility of students by embedding service learning within HEIs curricula. Grant Agreement No.: 2018-1-RO01-KA203-049309.
  4. Schrittesser, I. 2016 – 2019. Lernen Verstehen, Unterricht gestalten. [Understanding Learning, Designing Lessons] Handbook for Teachers. Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Forschung. Wien.
  5. Schrittesser, I. & Schön, L.-H. 2016 – 2018 Lehramtskompass. An Online Service Tool for Teacher Education Students. Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Forschung. Wien. In Cooperation with Ludwig Maximilian Universität München, Universität Paderborn, Kirchliche Pädagogische Hochschule Wien/Krems. Winner of 2018 Comenius Award. https://www.lehramt-ost.at/lehramtskompass/
  6. Schrittesser, I. & Schön, L.-H. 2014 – 2017 Pre-Post Selfassessment. A Self-Assessment Online Tool for Candidates in Teacher Education. Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Forschung. Wien.
  7. Schrittesser, I. 2014 – 2017 Begabungsförderung als Kinderrecht im Kontext von kultureller, ethnischer, sprachlicher und sozialer Diversität. [Talents Promotion in the Context of Cultural, Ethnic, Linguistic and Social Diversity as a Fundamental Part of Children’s Rights] Bundesministerium für Bildung. Wien.
  8. Schrittesser, I. ,  Berger, E., Breinbauer, I.M. & Schober, B. 2015 –  Kinderrechte: Sozialisation in Familie, Kindergarten und Schule. [Children’s Rights: Socialisation in the Family, Kindergarden and School] Projektgruppe 4 des Kinderrechte Board. Bundesministerium für Familie und Jugend. Wien.
  9. Schrittesser, I. 2008 – 2012. Innovative Learning Environments. OECD, Project Report, 15. 2. 2012.
  10. Schratz, M., Schrittesser, I., Fischl, A., Forthaber, P., Kainz, H., Fahr, G., Paseka, A., Seel, A., Uhl, R. & Köhler, J. 2005 – 2011 Entwicklung von Professionalität im internationalen Kontext (EPIK). Domänen von Lehrerprofessionalität, Projekt gefördert durch das Bundesministerium für Unterricht, Kunst und Kultur, Project Report, 31.12.2010.
  11. Schratz, M. & Schrittesser, I. 2008 Weißbuch LehrerInnenbildung. Project Report, Bundesministerium für Unterricht, Kunst und Kultur, 31.1.2008.