Logo der Universität Wien

Project Reports

Strohmeier, D., Gradinger P., Stefanek, E., Burger, C., & Kapeter, E. (2017). Stärkenorientierte präventive Schulsozialarbeit mit dem Holistic Student Assessment (HSA) [Strength-based preventive social work in schools with the Holistic Student Assessment]. Project Report: University of Applied Sciences Upper Austria.

Burger, C., & Bergsmann, E. (2014). Ergebnisbericht zur Durchführung des Kompetenz-Checks: Zweite Pilotstudie Dezember 2013 [Result report of the implementation of the competence check: Second pilot study December 2013]. Project Report: University of Veterinary Medicine Vienna.

Bergsmann, E., Kohler, J., Stalla, L., Stögmüller, E., & Burger, C. (2013). Ergebnisbericht zur Durchführung des Kompetenz-Checks: Erste Pilotstudie Mai 2013 [Result report of the implementation of the competence check: First pilot study May 2013]. Project Report: University of Veterinary Medicine Vienna.

Strohmeier, D., & Burger, C. (2012). Projektbericht: RIKK Projekt –Sichtbarmachung vorhandener sozialer und interkultureller Kompetenzen in den Sozialeinrichtungen der Bezirke Vöcklabruck und Gmunden und Förderung der Vernetzung der in der Region vorhandenen KompetenzträgerInnen [Project report: RIKK project – Making visible the present social and intercultural competences in social services in the districts of Vöcklabruck and Gmunden and fostering networking among key personnel]. Project Report: University of Applied Sciences Upper Austria.

Spiel, C., Strohmeier, D., Schultes, M.-T., & Burger, C. (2011). Projektbericht: Nachhaltigkeit von Gewaltprävention in Schulen: Erstellung und Erprobung eines Selbstevaluationsinstruments [Project report: Sustainability of violence prevention in schools: Development and testing of a self-evaluation instrument]. Project Report: University of Vienna.

Spiel, C., Strohmeier, D., Schiller, E.-M., Stefanek, E., Schultes, M.-T., Hoffmann, C., Yanagida, T., Burger, C., & Pollhammer, B. (2011). WiSK Programm: Förderung sozialer und interkultureller Kompetenzen in der Schule. WiSK Evaluationsstudie: Abschlussbericht [ViSC Programme: Promoting social and intercultural competences in school. The ViSC evaluation study: Closing report]. Project Report: University of Vienna.

Spiel, C., Strohmeier, D., Schiller, E.-M., Stefanek, E., Burger, C., & Pollhammer, B. (2010). WiSK Programm: Förderung sozialer und interkultureller Kompetenzen in der Schule. WiSK Evaluationsstudie: Ergebniszwischenbericht [ViSC Programme: Promoting social and intercultural competences in school. The ViSC evaluation study: Interim report]. Project Report: University of Vienna.

Universität Wien | Dr.-Karl-Lueger-Ring 1 | 1010 Wien | T +43-1-4277-0