SCORES No 10 // PHILOSOPHY ON STAGE #4. NIETZSCHE ET CETERA.

Club der toten Philosoph_innen: Butler, Kant, Nietzsche, Spinoza

Club der toten Philosophen mit Anna Babka [CV], Volker Gerhardt [CV], Robert Schnepf [CV], Violetta L. Waibel [CV] Moderation: Richard Heinrich [CV]

Abstract

Judith Butler, Immanuel Kant, Friedrich Nietzsche und Baruch de Spinoza diskutieren die Verbindung von Philosophie und Kunst vor dem Hintergrund der Fragestellung, inwiefern in der Philosophie kuenstlerische Verfahrens- und Darstellungsweisen genuetzt werden koennen oder sollen, und welche Bedeutung das auch (anderseits) in der Kunst haben kann – „art based philosophy“.

Die Akteur_innen

Judith Butler ≠ Anna Babka

Immanuel Kant ≠ Violetta L. Waibel

Friedrich Nietzsche ≠ Volker Gerhardt

Baruch de Spinoza ≠ Robert Schnepf

Moderation: Richard Heinrich

IMPRESSUM

Led by Arno Böhler, the PEEK-Projekt „Artist Philosophers. Philosophy AS Arts-Based-Research“ [AR275-G21] is funded by the Austrian Science Fund (FWF) as part of the programme for artistic development and investigation (PEEK). Research location: University of Applied Arts Vienna. Brought about in national and international cooperation with: Jens Badura (HdK Zürich), Laura Cull (University of Surrey), Susanne Valerie Granzer (Universität für Musik und darstellende Kunst Wien/Max Reinhardt Seminar), Walter Heun (Tanzquartier Wien), Alice Lagaay (Universität Bremen). Postdoc: Elisabeth Schäfer (University of Applied Arts Vienna). The lecture series was produced in collaboration with: Institut für Philosophie [Arno Böhler und Institut für Theater- Film- und Medienwissenschaft der Universität Wien [Krassimira Kruschkova], University of Applied Arts Vienna.

Ticketreservations and Press relations: Elisabeth Schäfer, elisabeth.schaefer@uni-ak.ac.at

Our mailing address is:
FWF PEEK-Project „Artist-Philosohers. Philosophy AS Arts-Based-Research“ [AR 275-G21]
Universität für angewandte Kunst
Oskar-Kokoschka-Platz 2

Subscribe to our mailing list